Thursday, March 12, 2009

NASIHAT

Terdapat beberapa pengunjung yang melepaskan komen yang kurang elok dengan bahasa yang kurang sopan. Pihak kami berkemungkinan akan mewajibkan pengunjung untuk berdaftar bagi mendidik agar lebih bertanggungjawab.

- Sila mengundi di sebelah kanan.

2 comments:

ibnusulaim said...

Tips Imam as-Syafie

Imam Syafie terkenal dengan kepintaran dan kekuatan hafazan. Ketika berusia 15 tahun, beliau sudah bertaraf ulama' besar dan layak memberi fatwa. Beliau sentiasa mengamalkan puasa sunat. Pada suatu hari, beliau menceritakan bah
awa beliau sudah enam tahun tidak pernah kenyang. Dengan mengamalkan 'rahsia ajaib' inilah, para cerdik pandai Islam pada era kegemilangan Islam dahulu menjadi terlalu pintar dan genius. Kebanyakan mereka mula berpuasa sunat sebelum mencecah usia baligh dan diteruskan sehingga ke akhir hayat mereka.



Luqmanul Hakim

Luqman menasihati anaknya: "Wahai anakku, apabila perut dipenuhi makanan, maka gelaplah fikiran, bisulah lidah dari menuturkan hikmah dan malaslah segala anggota badan untuk beribadah".


so bykkan pose sunat !! bukan pose ganti!!!

Anonymous said...

Askm... Saya rasa tak ade pula komen yang kurang sopan, mungkin pedas sikit ade le. Tu yang bagus macam masaklemak cili api, lagi pedas lagi bagus... dah nak masuk 3 tahun bersopan tapi masalah tak selesai juga... bila masuk paper marah, hentam kat blog tak boleh, elok tutup je blog, selesai masalah...